2018-05-21

Känslan att vara nöjd


Ja jäklar jag är hör och häpna faktiskt nöjd.....
Jag gick in i detta med ganska stor pessimism och tänkte mest att varför är jag så dum och kastar mig in i allt. Jag hade sista startgrupp dvs kl 16:00  vilket innebar att jag hade en reptid att ta hänsyn till. Vid 13.3 km och klockan 17:40 dras repet vilket innebar att jag hade 1.40 minuter på mig att springa 13,3 km, jättelätt för några men inte för mig. Så jag va inställd på att faktiskt få bryta efter 13,3 km och inte komma i mål. Det gjorde att jag höll ett ganska högt tempo för att vara jag. Jag hade ett armband där jag för varje km kunde se om jag höll rätt tempo och jag höll det tempot ända till 14 km och klarade därmed av repet. Bara det gjorde mig nöjd.

Sedan väntade bro nr 2 och den går väldigt mycket uppåt vilket va tufft. Jag började få kramp i vaderna och det gjorde ont i rumpa och ben. Så jag lät mig själv återhämta mig lite och gick nästan hela bron. Det va nog klokt för sedan gick det lättare igen och jag joggade lite sakta nästan hela vägen i mål och möttes där av min familj och min systers familj. Min syster Åsa sprang också och det va kul att kämpa ihop och efteråt prata om loppet och alla krämpor vi fått. För att inte prata om träningsvärken efteråt som gör att jag än i dag vankar fram.

2:41 blev tiden och det är därmed 2 minuter bättre än sista 21 km så det känns ju skönt att det går åt rätt håll. Men mest nöjd är jag att jag överhuvudtaget va med om denna folkfest för det va så otroligt kul. Det är fullt av folk som sjunger, spelar, drar hejar ramsor. Man sitter längs vägen och festar och helar på folk och det är så go stämning. I år hade man även namnet på nummerlappen i stor text vilket gjorde att folk ropade personliga hälsningar som " grymt jobbat Helen " " kör hårt Helen " osv osv. Så jäkla peppande. Så min helg va väldigt lyckad och så fick jag ju träffa min syster,hennes barn och man  vilket är jättekul, händer för sällan.  

Och ja nästa år är det jag som står i startfållan igen men då ska jag starta längre fram och vara mer tränad.
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar