2018-06-11

Halvvättern 2018


Då har man ännu en gång trampat dom 15 milen runt Halvvättern och jag njöt även denna gång av ett fantastiskt lopp. Det var gassande sol och ljumma vindar hela vägen och solen gjorde det lite tufft men mycket bättre än snålblåst och regn som vi hade förra året. Jag älskar verkligen detta lopp och jag kan absolut skriva under med att det är årets höjdpunkt. Så otroligt vacker miljö och trevligt arrangemang. Men 15 mil är långt och visst va det segt ibland. Helt plötsligt tar orken slut och man känner att man inte orkar en meter till. Men då fyller man på med lite energi och man får ny kraft. Jag kände mig ändå  relativt stark hela loppet även om man efter ett tag får krämpor här och där. Rumpan tar självklart stryk och till sluta vet man inte vilket sittben man ska vila rumpan på. Sedan är det nacken som blir stel och öm och jag fick även kramp i tårna vilket va riktigt obekvämt. 

Jag drack ca 8 liter vatten och kissade 1 gång så då förstår man hur mycket vätska det går åt för att hålla igång kroppen. Även en hel del saltgurka, blåbärsoppa och Enervit mineral tabletter gick åt. Men man ska inte underskatt längden för 15 mil är trotts allt väldigt långt. Och tyvärr händer det olyckor längst vägen bl.a. en man som fått hjärtstopp vilket va obehagligt att se. Det va även 2 som körde rakt in i varandra framför oss och skrapade upp sig . Mycket p.g.a. av att man blir så orkeslös att man börjar att vingla och tappa koncentrationen. 

Men jag vill cykla flera gånger och nu står en ny cykel högst upp på önskelistan. Jag vill ju gärna köra 30 mil igen men då med bättre cykel och mycket träning innan. Men jag kör även gärna 15 mil igen och även 10 mil. Och är man sugen att prova något lopp så rekommenderar jag varmt Tjejvättern ( om man är tjej). Vilket dom flesta tar sig runt och man får uppleva den härliga naturen. I dag vilar jag mg i form då vi bytte den ena utmaningen mot den andra när lilla tjejen fick magsjuka. Så jag har set efter henne hela natten och nu på dagen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar