2018-07-08

Sommartider hej hej


Så va den här , den efterlängtade semestern och som vanligt blir jag mest stressad av den. Jag gillar rutiner, struktur och att veta vad jag ska göra. Nu har jag inga semesterplaner och det stressar mig enormt mycket. Är så mycket jag vill och så lite jag kommer hinna / kunna göra. Detta är förstås en sida av mig jag är medveten om och försöker att jobba bort. Eller snarare jag försöker att vara här och nu och njuta av stunden. För jag har redan haft många väldigt trevliga stunder denna sommar. 

Bla har jag och tjejerna varit och campat en helg med goda vänner. Det va en ganska spännande upplevelse då jag för första gången tog med mig husvagnen själv. Tänkte att det skulle gå bra men jag stötte på patrull ganska snart då jag kom till campingen. Men det löste sig med hjälp av 3 vänliga herrar som jag lyckades med ett glatt leende charma. Dom hjälpte mig backa in husvagnen och få den på rätt plats, dom hjälpte mig även att smörja stödhjulen så jag slapp kämpa så med dom.Tur det finns vänliga och hjälpsamma personer och att jag inte är så blyg. Tonåringen skämdes dock ganska mycket för sin mamma. Så jäkla skönt att bara slappa, umgås och göra det man vill. 

Jag har även hunnit med många fler trevliga stunder med goda vänner. Och det är dom stunderna som jag uppskattar bäst med sommaren. Att man hinner att umgås med vänner och att man tar sig tiden att göra det. Tyvärr åker ju alla iväg på olika håll så det är lite styr att kunna planera in tiden ihop. Och likadant är det med barnens kompisar, dom åker iväg på olika håll och ska man inte själv iväg blir det tomt hemma. Så därför funderar jag på att dra iväg på en road tripp med barnen. Men jag vet inte riktigt var jag vill åka. Skulle gärna åka till ett lugnare ställe där man kan bada, paddla kanot och slappa men samtidigt kanske kan göra dagsutflykt till något ställe. Kom gärna med tips på ställen som kan matcha det. 

 Nu ska jag dock slänga mig i soffan och se en bra film och invänta att alla barn ska komma hem och i säng, det är hårt att vara tonårsmorsa.  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar