2019-03-24

Dax för anmälan och träning


Nu är det länge sedan bloggen fick min uppmärksamhet men med våren kommer också mycket träningsmål och bloggen känns då roligare att uppdatera. Det som ligger mig närmast till hands är Göteborgsvarvet som jag är anmäld till. Men även halvättern är jag anmäld till och när som helst ska jag anmäla mig till höstens roligaste lopp Tjurruset i karlstad. Sedan har jag för tillfället inte mer lopp inplanerade men är sugen att köra lite fler cykel lopp i år.

Men det är ju inte bara att anmäla sig utan man behöver ju träna lite också. Och i år är träningen inte riktigt lika enkel att få till då jag och min man tillfälligt har flyttat ifrån varandra för att hämta andan lite efter en jobbig tid ihop. Man kan säga att vårat förhållande är komplicerat just nu. Vi är vänner och är tillsammans men ändå inte. Tiden får utvisa vad vi gör med vårat liv ihop. det viktiga just nu är att alla mår bra. Men det innebär också att jag är ensam med barnen en hel del och träningen är inte lika enkel att få till. 

I alla fall inte löpning och cykling som innebär att jag är hemifrån en längre stund. Övrig träning flyter på ganska bra då jag ofta tränar på morgonen på Friskis men även kör styrka i garaget. Men det är ju just löpningen som jag just nu behöver lägga på en extra växel med. Just i dag ska jag köra ett lite längre pass bara Fredrik kommer hit. Jag orkar ju inte alls springa lika länge och i samma tempo vilket är jättefrustrerande. 

Ett annat problem är att jag saknar skor som jag känner är optimala för ett 21 km lopp. Har några Asics 2000 som jag köpt men ett av paren sitter inte riktigt bra och dom andra har jag haft som inneskor. Men jag får nog tänka om och börja köra med dom ute. Det är ju inte direkt billigt med löparskor och jag brukar passa på när ex Stadium kör köp 3 för 2. Vi avverkar ju x antal skor i denna familjen. Skulle även behöva ett par trail skor för lite trail löpning. 

Till Tjurruset däremot är det inget sko problem för där får mina gamla skor funka. man vet ju aldrig om man kommer i mål med 2 st skor ändå eller om någon fastnar i leran. Men vad säger ni om att peppa mig i form så att det blir ordning på denna fröken igen. Nu kör vi mot en trevlig tränings säsong ute och jag längtar massor att komma i form just på den biten. 

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar