2019-07-05

En känslosam tid



Ibland undrar jag varför jag hamnar i situationer som är jobbiga och känslosamma. Varför livet inte flyter på bara. Man känner sig misslyckad och otillräcklig på alla sätt.
Men så slår det mig ganska snart att anledningen faktiskt är för att jag är stark och målmedveten . Jag skulle inte bara livet rulla på medans jag går bredvid och är missnöjd. Jag tar tag i saker och jag tar mig oftast an det jag vill. Nu är inte separation någonting jag på något sätt önskade. Men att gå i ett förhållande och inte vara nöjd gör mer skada för alla parter än vad det ger glädje.

Sedan en tid tillbaka är jag sjukskriven 50 %, ett riktigt misslyckande om du frågat mig för några veckor sedan . Efter samtalsrådgivning och väldigt mycket samtal med kloka personer vet jag att det inte är sant. Alla människor kan må dåligt och det är inte ett tecken på att man är sämre utan det är kroppens sätt att säga ifrån. Jag mår ju inte fysiskt dåligt utan det är huvudet som inte är koncentrerat enkelt förklarat. Och det är vad som händer i huvudet om man under lång tid går med en inre stress. Jag börjar repa mig och känner åter igen att jag mer och mer blir fokuserad. Jag börjar även känna glädjen av att vilja göra saker. Jag har lärt mig mycket av detta och det är väll det viktigaste just nu.

Jag hoppas och tror att jag som person kommer starkare ur detta och klokare på många sätt. Och det jag till att börja ska göra är att bli ännu mer egoistisk . Jag behöver tänka på mig själv i första hand för att vara en bra mamma, kompis, kollega osv.  Jag vill hitta tillbaka till mig själv och vara glad för livet varje dag jag kliver upp. Och det vill jag att ni också ska göra.

Kram och trevlig helg

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar