2017-04-17

Helg ledig




Lång helg och många sköna lata dagar är över. Jag känner mig inte alls pepp att gå till jobbet i morgon. Men jag har haft en skön helg i Skåne med blandat innehåll. Förutom påskmys med familjen åkte vi en dag till Ystad för att kolla Gynning *2 utställningen. Jag älskar bådas verk men hade inte ens råd med en poster. Hade annars lätt kunnat köpt med mig lite hem. Kul att se på nära håll och även konstnärerna träffade vi på. 

Lördagen tillbringade vi utomhus i närheten av Brösarp där Österlen Trail lopp anordnades. Ännu en sådan där ide jag fått som jag sedan undrar " hur tänkte jag där" Fredrik sprang 21 km och kom in på en nionde plats av ca 400. Jag blev inte förvånad alls då han är grymt duktig.

 Själv skulle jag som knappt tagit ett löparsteg sista året köra 10 km. Och i regn, snö och lera skulle jag lufsa fram . Målet va att komma runt över huvud taget vilket jag lyckades med. Och jag är nöjd över att faktiskt stungit nästan hela vägen. Men utan uppvärmning och utan stretch efter får jag nu sota med riktigt möra ben. Fast jag glömde liksom bort att stretcha då jag mest ville bli varm efter loppet. Inget skönt väder men ett kul och bra arrangerat lopp. Så jag är nöjd över min påsk helg och ser fram emot nästa längre ledighet. 




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar