2017-03-11

Sega maränger

 - Mamma det smakar bara socker 
- Ja det beror på att det nästan enbart består av socker.

Väljer man att boosta sig själv och/eller sina barn, grannar osv med socker så är detta perfekt. Jag ber i förväg om ursäkt till er föräldrar som i dag lämnar era barn till mig på barnkalas för jag kommer ge dom massor av socker och dom kommer vara uppspeedade hela dagen och kvällen. 

Men är det barnkalas så är det .....

4 äggvitor
2 dl socker 
2 kryddmått ättika
karamellfärg

Vispa äggvitorna till hårt skum och ha i dom andra ingredienserna . Jag valde att spritsa ut dom på plåten vilket va riktigt lätt. Sedan stod dom inne i ca 100 grader i 1 h för att sedan sänka till ca 65 grader. Jag lät dom sedan stå några timmar för att bli krispiga på utsidan och sega på insidan. 

Kommer bli jättegott ihop med glass och sedan är dom ju jättesöta. 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar