2017-03-06

Min träningsvecka


Nu har jag verkligen kommit in i ett bra tränings flow med varierad träning som stärker både kroppen och huvudet. Det nya i min träning är innebandy som jag av en slump börjat med. Jag ar aldrig spelat mer än det obligatoriska på gympan. Har väl alltid tänkt att det är en sport mer på skoj och mindre för konditionen.Men jag har ett gäng innan min andra träning som spelar och dom kommer alltid in i omklädningsrummet och är så svettiga. Så när chansen dök upp så tänkte jag att det kan inte vara så dumt att prova på. Och jag kan lova att det är riktigt jobbigt och jättekul. Så numera kör jag bandy med ett gäng tjejer på tisdagar.

Söndagarna kör jag Zumba och det är jättekul och jobbigt. Jag har alltid tyckt att våra pass är jobbiga men igår fick vi prova på Strong Zumba och herregud så jobbigt det va. Man kör mycket utfall, plankan osv i kombination med mycket pulshöjare. jag trodde ärligt att jag skulle få gå ut och kräkas mitt i passet för det va så jobbigt. Men det va kul och det är så grymt skön känsla efteråt när man kört ett sådant pass.

Måndagar och onsdagar har jag min gympa som jag kör regelbundet. Måndagar är det cirkelfys och då kör man stationer blandat med pulshöjare. Onsdagar är det core vilket är ett sådant pass som jag verkligen behöver ha pepp på för jag tycker det är ganska tråkigt men så nyttigt. Och vi har mycket stretch på det passet vilket är bra för min kropp som numera mest sitter vid ett skrivbord.

Dom övriga dagarna brukar jag försöka få till ett löppass gärna ett på ca 5 km och ett lite längre. Dessa pass är just nu mottigast då löpningen verkligen inte fungerar som den ska . Jag har tappat allt vilket är så tråkigt men jag vet att det går att träna upp. Jag vet att det går att tärna upp igen men det svider verkligen då jag så gärna vill kunna springa.

Men jag känner att jag fått till en bra kombination av träning för att hålla mig stark. Nu skulle jag "bara" behöva få ordning på kosten och vikten för att det är jobbigt att känna sig tung när man tränar. Tyvärr verkar jag inte alls få koll på det. Men det kanske kommer det med så småningom. Nu ser jag fram emot en vår då man kan träna lite mer utomhus igen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar