2017-01-07

Vitaminfasta dag 5


Jag är så stolt över att jag faktiskt har så bra karaktär att jag klarade dessa dagar med fasta. Jag har kört 3 hela dagar fasta och i går på dag 4 började jag äta lite smått på eftermiddagen. Började med att äta en god fisksoppa på kvällen och det va så underbart gott. Men jag är inte längre småsugen på det ena eller det andra och det va ett av målen med denna fastan. Jag har också lärt mig att jag inte dör av att dra ner på kaloriintaget en dag utan man mår faktiskt helt ok. Däremot mår inte min mage så bra vilket jag trodde skulle vara ett resultat utan nr 2 fungerar inte alls så jag får nu dricka linfröavkok och hoppas det kommer igång. Man känner sig ju inte så utrensad just därför.

I dag tänker jag komma igång med min lite mer hälsosamma syn på kost. Dvs det ska vara så naturliga råvaror som möjligt, mindre kolhydrater och jag tänker prova på 5:2 nu när jag både har produkter och inspiration. Jag hoppas hitta någonting som för mig fungerar även när det blir sommar, jul osv . Någonting som får mig att må bra rent fysiskt men även psykiskt. för under dessa fastedagar har jag varit otroligt lugn i sinnet. Tror det skulle mycket till för att stressa upp mig och göra mig uppjagad vilket bevisar hur viktig kosten är även för det psykiska måendet. Jag hoppas hoppas jag lär mig någongång och lär mig tycka om min kropp.

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar