2017-01-03

Vitaminfasta dag 2


Så har jag än en gång kommit på en smart ide jag bara måste prova. Prova om jag klarar av det och hur min kropp kommer att må. Jag har nämligen beställt och påbörjat en fastekur. Absolut inte som en bantningsmetod utan för att rena kroppen. Börja om på ny kula och hitta en känsla igen att känna hunger och mättnad. För när man hela tiden småäter hinner man inte bli hungrig. 

Så måndag va dag 1 och jag trodde att jag skulle må skit och svimma av undernäring första dagen . Alla dagar ser likadana ut och man startar dagen med en kopp örtte, sedan får man dricka plommonljuice till frukost. Dag 1 blev jag sedan jättehungrig till lunchen men efter en kopp grönsaksjuice och fruktjuice så va jag överraskande mätt och inte alls svimfärdig . Och jag klarade dag ett utan större problem. 

Dag 2 började på samma sätt som dag 1 men med grym huvudvärk. Jag va även kaffesugen och fuskade med att ta en kopp på morgonen. Då släppte huvudvärken så det tänker jag fortsätta fuska med. På eftermiddagen får man en kopp örtte och till middag serveras det 5 dl underbar buljong. Jag känner mig ännu relativt mätt och pigg. Och då har jag ännu en kopp te kvar . 

Jag är stolt över dessa 2 dagar men kämpar på så länge jag känner att det är ok dock max till fredag när jag ska börja äta men då med förnuft. Sedan är jag väldigt inne på att det kanske blir en 5:2 diet efter nu när jag vet att man faktiskt klarar sig utan att svimma på bra och förnuftig diet. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar