2017-05-04

Växla upp eller ner ?




När man kör på i fullt tempo och tänker att snart tar bensinen slut. Och då lägger i nästa växel. Där är jag just nu kan man summera. På alla plan har det blivit för mycket och jag känner att jag måste strukturera upp och sakta ner. 

Det värsta jag vet är när man känner att man stressar så man inte är närvarande. Och när jag inte hinner få min träningstid vilket är den tiden då jag återhämtar mig. Då ver jag att det är dax att sakta ner. 

Det är lätt med saker man kan påverka eller ja lättare. Men saker man inte kan påverka är det svårare med. I mitt liv just nu är det mycket känslomässig stress som orsakas av yttre omständigheter. Det måste jag hitta sätt att hantera men även mycket på jobbet, hemmet , sjuksommar, aktiviteter osv 

Men jag lär mig nog snart hur man även växlar ner. Krävs ju att man hanterar alla växlar för att kunna köra framåt. 

Vilket är erat bästa tips när ni känner att det skenar iväg ? 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar