2017-06-19

En av varje - gå vidare ?

Klart man får vara stolt över dessa.

Nu är även Halvvätten gjord och det innebär att jag kört alla 3 distansera på Vätternrundan. Och visst är jag ju jättestolt över att ha gjort det men främst är jag rikare på erfarenhet och upplevelse. Nu sist körde jag halvvättern och det va tungt då jag enbart cyklat 2 mil innan loppet och det behövs mer för att få en riktigt trevlig upplevelse. Jag önskar mig ju även en bättre cykel men det kostar så mycket så jag får hålla tillgodo med den jag har ett tag till.

 Men jag tycker halvvättern har varit det lopp som har trevligast distans och roligast bana med varierad terräng. Dom första 5 milen va ganska blåsiga och jobbiga, dom andra 5 milen gick i en jättetrevlig terräng och jag kände mig stark och njöt av att ha bra flyt. Dom sista 5 milen då va jag trött och det va blåsigt och regn vilket tog ner humöret lite men överlag va det ett kul lopp som jag gärna kör igen.

Sedan blir jag ju sugen på att köra hela igen för det va en fantastisk upplevelse och en grym prestation. Jag har ännu svårt att faktiskt ta in att jag kört hela det loppet. Det känns overkligt och helt ogenomförbart och ja det va grymt jobbigt. Men det va även en så häftig upplevelse och den upplevelsen hänger kvar och gör mig sugen att köra igen. Fast då skulle jag verkligen behöva en ny cykel och mer träningstid. 

Tjejvättern däremot är det lopp som är mest socialt. Det är verkligen ett trivsellopp som jag kan rekommendera alla som vill prova att köra ett lopp. Och 10 mil är också långt och en bra prestation men det är så kort så dom flesta klarar av det om man har hälsan i behåll. Och det kan jag absolut tänka mig att köra igen men då främst pga av det sociala och mindre för cykelupplevelsen. För till skillnad från halvvättern går det på mer öppna ytor viket gör att jag upplevde det jobbigare / tråkigare. 

Nu funderar jag ju självklart hur jag går vidare, för man blir sugen att fortsätta klassikern. Jag har vänner som ska köra öppen älv och tanken va att köra halvvansbro för att sedan köra halva klassikern klart. Samtidigt tänker jag att om jag i stället kör öppen älv så fortsätter jag på hela i stället. Men jag har ju problemet att skidorna tycker jag är värst och ag är väldigt osäker om jag klarar 9 mil skidor. Jag åker ju nämligen lite fram och lite bak så det tar en evighet. Men visst vore det det häftigt ! Fast en halvklassiker är ju också ganska grymt att fixa. Hmm tål att tänkas på.



 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar