2017-06-12

Så va dagen kommen


I dag är ingen vanlig dag för det är min 40 års dag. Som jag väntat på med fasa måste jag erkänna då jag helst inte tippar över 40 strecket. Egentligen gör inte åldern så stor skillnad för jag känner mig pigg och stark, mitt i livet och med mycket framför mig. Det är ju tom så att man alltid hört att 40 års åldern är en av dom bästa åldrar.

Men jag tycker det är hemskt jobbigt att tiden går så otroligt fort. Det känns ju som i går när jag fylld 30 och då är det 10 år sedan. Det jobbiga med 40 är även att jag haft det som ett slags bäst före datum att skaffa barn. Även om jag kanske inte vill ha barn nu så är det ändå ett nytt kapitel och man lägger en ganska mysig tid bakom sig. Ja jag har absolut 40 års kris men hoppas att det visar sig bli en bra årgång.

I dag ska jag fira med familj och vänner. Jag har valt att bjuda in folk till öppet hus och det ska blir spännande att se vilka som tittar förbi och firar med mig. Så hipp hipp hurra jag fyller 40 i dag. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar