2018-05-05

Ladda för långpass








Cyklade till jobbet en dag och kom därför cykelklädd till jobbet för att duscha. Det medförde att några killar på jobbet såg att jag gillade cykling och började prata lite om det med mig om cykling. Så häromdagen knackade en av dom mig på axeln och undrade om jag ville hänga med dom ut på söndag. Dom va ett gäng som skulle köra Roxen runt ( ca 12 mil ) och stanna för lite fika på vägen osv och det låter ju jätte trevligt, så varför inte tänkte jag. Nu är jag skit nervös att jag inte kommer orka varken sträckan eller hänga med dom.  Ha ha jag kanske blir dumpad längs vägen och får ta buss hem. 

Men det passade bra med långpass och rensa huvudet rejält.  Har en skit vecka bakom mig med för lite sömn och alldeles för mycket tankar. Har hänt mycket runt oss och till slut orkar man inte längre och allt rasar. Kom på mig själv med att gör saker helt fel. Och då måste man bromsa och hitta sig själv igen för annars kan man inte heller orka ge till andra. Och jag är ändå jäkligt nöjd att jag har styrkan att säga nej och ge mig själv den chansen att återhämta mig. Träning är ju det bästa man kan ägna sig åt om man är depp för det ger så mycket positiv energi både kroppsligt men även mentalt. 

Så i dag har jag valt att stanna hemma själv och tänker lägga mig i soffan på laddning. Gick en lång promenad i det underbara vädret förut så sol har jag fått så nu drar jag ner persiennerna, tar på mig pyjamas och kör en helkväll med Netflix. Just nu ser jag The Killing med Joel Kinnaman är den är riktigt bra. Så lite glass till det så hoppas jag har tillräckligt med ork i morgon för att hänga med. Och för att sedan ge mina barn en glad och tillfreds mamma. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar