2019-09-06

Ordnat flyttkaos


Ja eller kaos är nog synd att kalla det då jag har läget under ganska bra kontroll. Vore ju konstigt annars då jag genomgått x antal flyttar under mitt 42 åriga liv.Jag tycker det är kul att flytta men att flytta från ett stort hus till ett mindre radhus kräver sin planering. Men i dag lördag kör vi så pass mycket att vi flyttar på riktigt och det känns faktiskt helt ok just nu även om jag under föregående månader fällt många tårar över detta. Lilla tjejen är jätteledsen att vi inte kommer ha någon braskamin i nya boendet för hon tror att man inte kan fira jul utan braskamin. Men jag tror jag löser det problemet så hon får en fin jul.

Detta hus vi bott i tills nu ligger mig varmt om hjärtat och jag har verkligen känt mig hemma. Men det finns ju ingenting som säger att jag inte gör det i nya bostaden. Jag har lovat mig själv att när det känns skit fokusera på fördelarna med allt. Just nu är jag väldigt trött i kroppen då huset kräver väldigt mycket omvårdnad. Så jag längtar efter att komma i fas och att komma igång med min träning ordentligt. Jag ser även fram emot att ha mer tid med mina barn och kanske ha lite bättre möjlighet att göra roliga saker med dom. 

Jag lovade bla att dom skulle få nya sängar om vi sålde huset. Så förra veckan va vi inne på MIO och tittade på sängar. Så både Pontus och Frida kommer inom kort att ha nya sköna sängar att ligga i. Och det känns så kul att göra någonting kul för dom och jag vet att dom uppskattar det väldigt mycket. 

I dag kunde jag sova ännu kortare än normalt och vaknade ca 04:30 med att det kliade i kroppen att komma igång. Lite tidigt kanske att väcka dom andra så jag fick hejda mig med lite kaffe och Netflix. Men nu är klockan 7 och jag tycker nog att vi kan sätta fart. Visst har jag haft tur att hitta ett mysigt litet radhus. och det är en hyresrätt så jag behöver inte oroa mig för att någonting går sönder eller sköta en stor tomt.

Detta kommer bli toppen och jag ser fram emot en nystart .


 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar