2019-10-14

Hemmet tar form


Nu verkar visst bloggen ha fått ordentligt liv vilket till stor del beror på att jag fått ordning på en dator att jobba vid. Och bloggandet är ju någonting jag tycker är riktigt kul. framförallt då jag lärt känna väldigt mycket nya människor via bloggen. Och det som är roligt ska man ju hålla fast vid hårt.

Mitt och barnens nya hem har tagit form och vi är i stort sett i ordning. Det har varit så roligt att tillsammans med barnen inreda lägenheten. och det har råkat bli mycket rosa just nu men då det är så litet vill man hålla lite samma färgskala på samma plan. Stora barnen har ju även fått nya sängar vilket jag är riktigt avis på. Själv sover jag i vardagsrummet med Pontus gamla säng och det har känts lite konstigt, men jag börjar vänja mig. är ju ganska mysigt när det blir lite mindre också.  

Om 4 dagarna lämnar vi över nycklarna till husets nya ägare och det ska bli så otroligt skönt. Även om det varit jobbigt att sälja är det skönt nu när det är över. För dels kan alla gå vidare och så har jag betalat dubbelt upp under en tid vilket blir kännbart. Men snart är vi på banan på nästan alla sätt. För självklart är det inte positivt att separera och det har varit jobbigt mellan mig och Fredrik framförallt när vi hållit på i huset. Men båda är ense om att vi vill vara bra vänner och att vi kommer fixa detta på bästa sätt ihop. Han har varit min bästa vän och kommer alltid vara min vän. 

Så förutom sjukdom ( världens mest envisa förkylning ) och värk i kroppen osv känns det som livet går åt rätt håll. Jag börjar se framåt och det är så skönt att barnen har tagit alt jättebra och trivs.  Inget ont som inte har något gott med sig sägs det. 





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar