2019-11-01

Äntligen träning


En ganska känslofull vecka leder mot sitt slut och jag startade fredagen med gymträning tidigt på morgonen. Jag är föräldraledig i dag men barnen hade knappt hunnit vakna så jag kunde lägga lite tid på mig själv. Denna veckan somnade min bonus far in och jag har bla ägnat tid på sjukhuset hans sista tid. Är självklart jobbigt när någon lämnar men jag känner att han nog fick det skönt vilket inte gör mig lika ledsen. Sedan har han funnits i mitt liv i över 30 år så självklart känns det. Men nu känns det viktigt att jag är i balans så jag kan hjälpa min mor på bästa sätt. Och vad är då inte bättre än lite skön träning. 

I dag tänkte jag ge mig på lite skivstång och även om jag kan en del så är det inte riktigt min komfort zon. Men följer Anna Lissjanis på YouTube och hon har väldigt bra video som visar bra pass med förklaring hur man gör så i dag tog jag tips från hennes video ni hittar HÄR och körde ca 60 minuter.

Startade passet med 15 minuters cykling för att värma upp mig lite följt av 

Marklyft 10 *3 - 10 kg 
Rodd  10* 3 - 10 kg

Bänkpress 10* 3 - 10 kg

Knäböj 10 * 3 - 10 kg 

Hip Thrust 10 * 3 - 10 kg 

Höft och benlyft på bänk 10 * 3 

Triceps Sträck 10 * 3 -  7,5 kg 

Cykling liggandes bänk 10 * 3

Avslutat med 15 minuters power walk på löpbandet

Tar det ganska lugnt med vikten då mina händer ännu är lite ur form. 

Skön start på denna fredag , nu ska jag laga mat och sedan ska vi på en kuslig tur till Djurparken .





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar