2019-11-24

Jag är inget bra på att må bra

Fina kissen som känner på sig när man är ur form och kommer och gosar. 

Det värsta jag vet är att säga att jag mår dåligt och vara ledsen. För ledsen för mig är ett nederlag och någonting andra gärna får vara . Själv ligger jag sömnlös och grubblar tills jag mår dåligt på riktigt. Då behövs det bara en lätt knuff för att jag ska falla pladask. Men utåt sätt mår jag hur bra som helst och det är nog svårt att se när jag inte mår bra. För jag måste ha kontroll och hålla ställningen 100 % alltid. Fördelen för mig är att jag faktiskt vet om problemet. Nackdelen är att jag inte gör någonting åt saken fören det är försent. 

Nu har jag inte kunna sova på jättelänge ordentligt.  Månad ut och månad in har jag sovit alldeles för lite och sista tiden har varit hemsk. Sedan knuffade någon till mig jävligt hårt och då inte bara föll jag utan känner att jag drunknar. Och jag gjorde något som dom flesta inte vågar eller gör , jag bad om hjälp.
Jag skrev i min vän grupp att jag behövde ha någon hos mig och dom kom på en gång. Mina fina underbara vänner släppte allt och kom och bara tog hand om mig tills jag mådde bättre <3 .
Och att jag nu vet att mår jag dåligt så är jag inte ensam, jag har mina vänner i närheten och dom kommer. Det är så otroligt skön känsla och trygghet. 

Så i natt har jag sovit efter att ha fått medicinsk rådgivning och medicinering. Det är ju absolut inte hållbart och jag kommer få jobba länge med att stabilisera mitt mående. Så blir jag arg för att någon jag litade på gjorde den sista knuffen. Nej då inte alls men jag blir ledsen och besviken. Men kommer alltid tycka om honom lika mycket som innan. 

Så varför skriver jag detta på min blogg öppet och ärligt.  
Jo för jag är inte ensam om att ibland tappa fotfästet. Och jag måste lära mig att det faktiskt är ok att vara ledsen. Att jag inte måste döva mina känslor på något sätt. Och det är ok att be om hjälp. jag måste bli bättre på det och troligtvis du med. 

Nu hoppas jag att jag sover några flera nätter och får lite energi. Så kanske huvudet hänger med lite .

Kram till alla som finns där <3

 <script data-ad-client="ca-pub-3794193079779332" async src="https://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar