2019-12-18

Min nya kille

Välkommen hem till familjen lilla kissen som ännu inte har något namn. Men eftersom han är väldigt lik en annan katt som Bamse har så har han än så länge kallats för Jansson och det är nog troligt att han kommer få behålla det namnet om inget barn protesterar. Det va inte meningen att skaffa en till katt just nu men min mamma skulle ha en kattunge och då va denna lilla goding kvar. Då kan man ju inte motstå att ta hand om honom. Och ha är så jäkla mysig och social. Har direkt kommit tillrätta och även satt våran stora katt Måns på plats. Måns vågar inte gå i närheten av denna lilla tuffing. 

Känner att han kommer att ge mig massor av glädje och även mystid i soffan framöver. Mystid i soffan är också någonting jag haft mycket av sista tiden. och mycket god mat och trevliga samtal. Har haft mycket tid ihop med både barn och vänner och det får mig att må jättebra. Just nu är kroppen i form och jag sover bättre och bättre. Däremot så är huvudet inte alls i form ännu. Just nu tappar jag massor av ord och känner mig mer eller mindre dement ibland. Inser att det kan vara en liten biverkning av mediciner och ser ändå ljuset i tunneln. Och det är tur att mina vänner mest skrattar åt min vimsighet. 

Och vet ni jag har en väldigt trevlig må bra känsla att 2020 kommer bli ett riktigt underbart år med mycket glädje <3

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar