2019-12-13

Harmoni



When you talk, you are only repeating what you already know. But if you listen, you may learn somethingnew. - Dalai lama

Jag är nog inte ensam om att vara riktigt bra på att ge andra goda råd. För det är otroligt lätt att vara klok när det gäller andra personer. Men nu har jag börjat med något som är ganska nytt för mig, jag har börjat att lyssna på mina egna råd. För jag är ganska klok och har mycket lära av mig själv. Kommer även vara bättre på att lyssna in vad andra säger för oftast har andra rätt då dom objektivt ser problemen. Men jag ska även bli bättre på att läsa det du inte säger för det talar så mycket mer om hur du mår och hur jag mår. 

Anledningen till att jag ttänker mycket på detta är att jag håller på att göra en omstart i livet. Jag ska rensa bort det som tar onödig energi av mig och som egentligen inte är problem. Men så finns det saker som ältar sig fast och som man inte bearbetar lika lätt och dom sakerna ska jag försöka göra till något positivt i mitt liv. En sak man kan göra är att dela med sig genom ex bloggen då det finns mycket ohälsa man inte pratar om så mycket. Och jag är egentligen en ganska stark person och då blir min starka sida att faktiskt våga prata. För jag skämms inte ett dugg för att erkänna när jag hamnat vilse. Just pga av att jag gör någonting för att komma tillrätta med problemen. 

Det som får mig att må bra och känna harmoni är framförallt att mina barn mår bra, att umgås med mina underbara vänner. Och sedan att promenera i skogen på ojämnt underlag är något som får hjärnan att slappna av och det rekomenderar jag varmt. Träning överlag ger enbart positiv energi och är något som håller mig uppe. Även musik ger mig glädje och harmoni i livet. 

Mitt största problem just nu är dock att jag inte kan sova ordentligt och inte heller har någon matlust. Det påverkar hjärnan negativt och beror troligen på långvarig stress. Så min läxa är att hitta ett sätt att få hjärnan att varva ner och sova på natten samt att faktiskt tvinga i mig dom viktigaste mål maten. 

Vad ger dig harmoni i livet ?  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar