2019-12-09

Sagojul


Tänk att ha turen att bo bredvid ett av Sveriges finaste parker, Kolmårdens djur och naturpark. Jag har ju likt många av ungdomarna i min ålder startat min arbetskarriär med att jobba på Kolmården. och när man växer upp med detta nära sig så kan man inte annat än tycka om parken. Den ger inte bara mig och barnen glädje utan hela samhället har ju nytta av att många kommer och besöker.

Och i år måste jag säga att årets sagojul va väldigt välgjort och mysigt . Att det småregnade hela tiden va mindre kul men jag är ju alltid välklädd så det va ingen fara. Jag va där i lördags ihop med Mathilda, hennes kompis och en god vän med son. Och det va en väldigt mysig lördag tillsammans. Känner att det är just det jag behöver just nu. Umgås med familj och vänner och låta kropp och själ vila. Sedan tycker jag ju att julen är väldigt mysig och framförallt innan jul när man förbereder allt. Parken va full av julbelysning, troll, tomtar, julmarknad och annat som ger extra mycket julkänsla. 

Har ni något guldkorn till ställe ni brukar besöka innan jul ? 
Och kan någon tipsa om en trevlig julmarknad i närheten av Norrköping ? 

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar