2020-02-24

Sol i hjärta och sol i sinne


Hur underbar är inte den första solen som börjar titta fram. Och ljuset som åter börjar att vara lite längre om dagarna. Jag känner mig piggare och mer inspirerad att gå ut och faktiskt få lite luft om dagarna. Jag försöker ju att året runt gå promenader men det är mycket trevligare att gå en sväng efter jobbet om det är ljust ute. Och nu kan man tom en fin dag ta en kopp kaffe i solen utan att frysa. 

Men med solen kommer även tankar om semestern och hur man ska spendera den. Jag har tidig semester så det är ändå inte för lång tid kvar att planera på. Jag har dock i år redan bokat ett hus i Spanien som vi ska hyra. Tyvärr är ju flygpriserna just nu ganska höga då flygbolagen inte fått sina plan levererade i tid ( vad jag förstått det som ). Men jag tänkte ha lite is i magen innan jag bokar flygresan för att se om priserna hinner sjunka lite. 

I Norrköping har vi även just haft vårat sportlov och man blir lite avis på dom som varit till fjällen och sett snön. Samtidigt är ju lediga dagar hemma väldigt underskattat och otroligt skönt. Man hinner träna, fixa hemma, bara njuta i solen och hinna umgås med familjen mycket. Barnen är nöjda med att umgås med sina vänner. Mathilda har vi gjort lite småsaker med, Frida följde med en kompis till Stockholm för shopping en dag och Pontus har jobbat hela veckan. Så även om man hade velat åka iväg så hade jag inte fått med mig alla. Mina barn börjar bli väldigt självständiga och hittar egna aktiviteter utan mamma. 

Men jag och tjejerna har en liten resa framför oss denna veckan. Då vi ska ta en kryssning till Åbo och titta på Theuz som uppträder på båten. Det ska bli jättemysigt men jag hoppas vindarna som varit håller sig borta för jag blir väldigt lätt sjösjuk. Men jag får väl försöka att gunga med båten. Så har vi även ett kommande 8 års kalas som väntar då även lilla tjejen börjar bli en stor tjej. 

Så det skiner både av sol ute och värmer mitt hjärta när jag får tillbringa tid med min familj. Men även med min fina kille som tar mer och mer plats både i mitt hjärta och i mitt liv. Jag har så mycket att vara glad för just nu och det känner jag att jag verkligen behöver. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar