2020-03-25

Lasagne med halloumi


Tänkte jag skulle försöka att äta lite mer vegetariskt och tänkte även försöka tipsa om mina bästa recept till er. Denna lasagnen fick vara först ut och den va verkligen supergod ( bilden gör den inte riktigt rättvis ). Anledningen till att jag vill äta mer vegitariskt är främst för att hitta nya smaker och alternativ och jag verkligen älskar grönsaker.

200 g grillad paprika - finns färdig på burk eller gör som jag och grilla själv
200 g riven halloumi
100 g färsk spenat
lasagneplattor
riven ost 
zucchini

Tomassås  

2 förpackningar krossade tomater 
2 dl cream fraich ( jag använde med chili smak )
2 dli matlagningsgrädde
2 vitlöksklyftor
1 dl strimlade soltorkade tomater
1 tsk salt
½ tsk svartpeppar 

Blanda alla ingredienserna till tomatsåsen 

varva paprika, zucchini, spenat och tomatsås med lasagneplattorna i en ugnsäker form. Toppa med tomatsås och riven ost. 

Grädda lasagnen mitt i ugnen i 225 grader tills den har fått fin färg och lasagneplattorna är mjuka.

Hoppas ni provar denna goda lasagne och gärna återkopplar vad ni tycker om den . 

Inspirerad av recept från boken Veckans vego av Sara Bergner 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar