2020-03-26

På bättringsvägen

Det gick inte att mörka att det häromdagen
 va våffeldagen för Mathilda hade stenkoll på läget .

Äntligen känner jag mig lite bättre och halsen gör inte ont längre. Och framförallt känner jag mig piggare vilket jag inte gjort på ca 2 veckor. Så konstiga symtom tycker jag då jag känt mig jättesjuk men inte haft feber och inte riktigt varit jättesjuk. Om jag haft Corona eller inte vet jag inte för man provar ju inte någon. Men eftersom hälften av familjen varit sjuka så är det ju något skit i alla fall.

Men hur underbar va inte gårdagen ! Det va verkligen vår i luften och solen värmde skönt. Jag letade mig ut på altan för lite frisk luft och det gjorde gott tror jag. Och det händer saker i naturen så himla fort nu. Och man blir sugen på att köpa hem blommor och göra fint runtomkring huset. jag hoppas att solen håller i sig hela helgen och att jag även orkar njuta av den. 

Annars har jag inga planer för helgen.
Man kan ju inte riktigt göra som man vill i dessa tider och när man dessutom är lite sjuk. Då får man hålla sig ifrån folk så gott det går och ägna extra mycket tid till familjen. Så det blir nog bara att hänga ute och plocka lite hemma. 
Har ni något kul att göra i helgen ?

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar