2020-05-03

Underbara helgdagar


Hur mysiga barnen än är så va behovet stort efter barnfritt eftersom jag har mina barn nästan heltid och Patrik har sin son heltid. Och nu hade vi fått barnvakt förra helgen och skulle gått på inflyttningsfest. Men den festen blev inställd och då passade vi på att göra något annat med tiden. Och till en början med så va planen att gå ut och äta bara i Nyköping. Jag skulle bli guidad runt stans krogar av Patrik som är uppvuxen där. Men vi passade på att slå på stort och även boka hotellrum.

Så när vi hade åkt runt och lämnat av dom minsta barnen checkade vi in på hotellet. Ett stort härligt rum med världens skönaste säng. Vi slängde oss båda i sängen och tog en varsin öl och kunde prata ostört. Efter en stund sa Patrik att han lyssnade efter sonen hela tiden. Det är inte lätt att släppa föräldrarollen alltid. Man är ju van att för det mesta alltid finnas tillhands.

Efter en stund byte vi om och tog oss vidare till spa och relax avdelningen. Så jäkla skönt att ligga i den varma poolen och bara prata och mysa. Även att ligga i relaxen några timmar med en god öl och fortsätta samtalen va så härligt. och sedan gick vi ut på stan för en liten pubrunda inkl mat vilket va mycket trevligt trotts bristen på folk.  Jag lever även denna helgen på den härliga stund vi fick ihop och laddade batterierna ordentligt.

Även denna helgen har vi fått ladda batterierna lite extra mycket då det är långledigt. Då man inte hade någon valborgseld att titta på bjöd vi i stället hem lite goa vänner och grillade här. tror både barn och vuxna kände att det va lika trevligt som att frysa runt en majeld. 

Och nu är ju äntligen maj månad här, en av dom bästa månaderna på hela året tycker jag. Det är lite lagom varmt ute och ännu har inte småkrypen vaknat till liv riktigt. Man kan ännu vara ute och röra på sig utan att svettas ihjäl vilket jag gillar. Men sommaren är också skön så länge man har semester, och den närmar sig och jag har ännu inga semesterplaner då allt vi tänkt gått åt skogen. Planen ligger väl nu på att campa någonstans men så vet man ju inte läget med Coronan. Östergötland har ju väldigt många smittade så man kan ju inte vara säker på om man kommer få resa runt i landet eller om det blir semester på hemmaplan. Hur det än blir så tror jag det kommer bli bra, man får göra det bästa av saken








Inga kommentarer :

Skicka en kommentar