2020-06-08

Mini semester

I helgen drog jag och Patrik på minisemester med dom minsta barnen. Passade ju bra då restriktioner om att bara 2 timmar bort just hävts. Vi åkte först till High Chapparal vilket jag inte varit på sedan jag va ca 5 år gammal. Jag minns sedan den resan att jag blev jätterädd för alla skott och framförallt tågrånet. Så jag va lite orolig att barnen skulle tycka som jag gjorde.

Mathilda tyckte det va jättekul med alla smällar medans Alfred blev lite rädd. Men både barn och vuxna tyckte det va ett kul resemål även om vädret inte riktigt va med oss. Det va lite folk så man behövde inte vara rädd för trängsel. 
Råkade dock bli biten av en häst i bröstet. Jag som trodde jag va hästvan va inte poppis men han kom inte åt att bita hårt så det blev mest dagens skratt. 

När alla va nöjda med dagen satte vi oss i bilen igen och drog till Ullared där vi hyrt ett boende för natten. Trötta drog vi ett snabbt varv på Gekås innan vi somnade gott. Nästa morgon va vi tidigt uppe då alla är morgonpigga. Nja nästan alla kanske för Mathilda gillar att sova även om det utan bekymmer går att få upp henne. 

Sedan väntade en heldags shopping på Gekås vilket alltid är kul. Det va skapligt lite folk och vi hitta mycket bra saker att ta hem. Efter det blev det den långa resan hem. Nöja över en trevlig helg som både barn och vuxna gillade. 

Jag hade lite problem att min arm gjorde ont ibland men fick så mycket hjälp av alla så det ändå funkade. Men när jag kom hem behövdes det vila armen.







I





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar