2020-09-09

Försök 475



Det är nästan så jag skäms att säga det men 200707 va första dagen i år som jag plockade ut cykeln från förrådet och gav mig ut på tur. Jag som älskar att cykla har inte haft någon motivation alls att ge mig ut förut i år. Vet inte om det beror på att alla lopp ställdes in och jag inte hade något mål eller om jag helt enkelt inte vågat pga av min opererade hand. För det gjorde ont att cykla men å andra sidan borde jag väl stå t med det en liten stund om jag verkligen vill. Är nog helt enkelt latmasken och brist på motivation som är den största boven. 

Men jag älskade det .... Trotts att konditionen är i botten och det va svin jobbigt så va känslan att ge sig ut på skogsvägar i tystnad så givande. Jag har insett att jag mår som bäst när jag är ute i naturen. Både på cykel men även att ta en långpromenad och bara känna lugnet och alla dofter från skogen. Det gör mig glad och harmonisk. 

Denna veckan har jag cyklat, promenerat och kört ett pass på gymmet. Och ingen av passen har jag ångrat utan det har gjort mig glad. Men så har jag även haft möjligheten att smita ut en stund på dagen då alla barn legat sjuka och jag har vabbat. Även om jag vabbar med Matilda så klarar hon sig en liten stund själv. Men hur ska jag få möjlighet att hinna / orka med det när jag jobbar och sköter hus och hem resten av tiden. Jag vet att tiden finns men orken finns inte alls just nu. 

Men jag måste göra ännu ett försök att hitta lusten att röra på mig. Det får mig att må bra och det är sådant jag ska prioritera. Tänka bort städning och andra måsten och bara prioritera mig massor. Det är egentligen bara barnen jag inte ska prioritera bort framför mig. Men varför är det så svårt att sätta sig själv i första ledet. Att förstå att jag är viktig och att jag är värd att må bra. Låter kanske konstigt för vissa då det borde vara en självklarhet. Men för mig är det inte det utan jag ser helst att alla andra mår bra innan jag gör det. 

Så nu gör jag ett nytt försök mot bättre hälsa

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar