2021-05-14

Jag har bestämt mig ...


 
Jag har bestämt mig för att inte hålla käften...
Det är ett väldigt noga och överlagt beslut men kan inte förstå hur vissa personer får behandla andra som skit och komma undan med det. Som att ingenting har hänt. Nej vi kvinnor och män måste stå upp för att bli respekterade och behandlade med värdighet. 

Jag har vid ett flertal tillfällen stött på personer där jag faktiskt hjälpt till att mörka deras dåliga sidor. Ett otroligt dumt drag av mig som grundar sig på att jag inte vill stöta mig med andra . Men varför ska jag känns så när personen i fråga inte gjort ett dugg för att visa respekt för mig . 

Så på ett eller annat sätt ska jag jobba på att må bra, om det innebär att någon som sårat mig mår dåligt så skiter jag fullständigt i det. Jag har all rätt i världen att känna, tycka och tänka . 

Så det är mitt beslut och jag står fast vid det . Ska ärligt berätta vad jag tar illa upp över och kommer gladeligen lyssna om du som läser detta är en av dom som uppfattat mig på något negativt sätt. 

För ärlighet vinner alltid i längden. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar