2021-05-26

Tydliga mål


Några dagar gick och det blev i stället veckor.
Jag märker att jag tänker mindre och mindre på det som varit jobbigt. Men det har tagit sin tid och mycket samtal till vänner som stöttat. Även kontakt med sjukvården för att få rätt stöd och hjälp från dom. Och jag tror att allt som jag lärt mig sista 2 åren plötsligt föll på plats. Jag känner mig gladare, piggare och framförallt mer målinriktad gällande mitt eget mående och barnen. Jag har börjat att sätta upp tydliga mål i huvudet och försöker att följa dom så gott jag kan . 

Mål 1
Träningen ska bli mer viktig i mitt liv igen och jag ska träna mera målinriktat. Även promenader ska jag uppskatta på ett nytt sätt. Jag ska ta den tiden jag går ute att även ta in min omgivning. Hur det doftar i luften, hur grönskan ändrar karaktär för var dag, ev människor och djur jag möter. Vad händer här och nu helt enkelt och inte låta tankarna skena iväg åt saker som jag tycker är jobbigt. 

Mål 2
Vänner, det är något av det viktigaste efter familjen man kan ha. Och det är då vänner som visar att dom är vänner i vått och torrt. Som jag kan lita på, anförtro mig åt, bli glad av osv. Dom vännerna vill jag ha i mitt liv och dom vill jag även ska få tillbaka detsamma av mig. 

Mål 3 
Tänka efter före, känns detta ok för mig? Vill jag göra dom här sakerna ,vill jag lägga tiden på detta osv. Och känns det inte ok så kan man säga nej. Vilket då leder till att när Rjag säger ja så gör jag det för att jag vill och man kan räkna med att jag gör det helhjärtat. Och även då vara här och nu. Fikar jag med en kompis så ska jag göra det och inte fokusera på annat ex telefonen. Jag vill va den som lyssnar och finns där. 

Mål 4
Planering. vardagsplanering ex vad vi ska äta , vad vi ska göra . När jag tar har min tid att träna , när jag finns för att göra läxor etc. Var sak har sin tid så att säga. Men även långsiktig planering som middagar med vänner, resor etc. Jag tror att om man alltid har någonting att se fram emot så blir allting mycket lättare.

Mål 5 
Här kommer dom mer konkreta målen . Jag ska köpa en paddelboard och förhoppningsvis ta mig till min kompis i Karlstad så att hon kan visa mig runt och samtidigt hälsa på min kusin. Jag ska ställa upp i något lopp i år lite beroende på min träning och hur detta med Covid utvecklar sig. Jag ska målinriktat se till att jag blir nöjd med min vikt och trivs med mig själv. Jag ska lära mig något nytt detta år. Och jag ska framförallt göra det jag tycker är kul. 

Mål 6 
Jag har 3 barn och ska jag kunna lära dom respektera andra och älska sig själva så är jag den som ska visa dom. Det är mitt jobb att visa att man pratar med respekt till varandra, att dom är värdefulla och duger precis som dom är . Precis som alla andra också gör. Och det är inte så att jag inte gör det nu men tror jag kan bli ännu bättre på det 

Har ni några mål ni känner att detta ska jag fasen bli bättre på ?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar