2021-07-21

Semester 2021 välkommen






Så va den så efterlängtade semestern här. Inte för att jag känner mig utarbetad utan för att jag också äntligen kan njuta 100% av den härliga sommaren som vi fått i år. Och sedan är det ju självklart mycket trevligt med lediga dagar och mycket tid med familj och vänner. 

Vi har lite semester planer senare på ledigheten även om det kommer att bli en mer spontan semester än tidigare. Jag har planerat i huvudet men inte bokat någonting. En tanke vi har jag och lilla tjejen är att åka mot Karlstad och bla hälsa på min kusin och farbror. Men även göra lite annat i dom Värmländska trakterna. Familjen firar ju numera åt olika håll då mina tonåringar inte vill vara med mig under hela ledigheten vilket gör att jag och Mathilda får roa oss själva. 

Vad jag inte planerat tidigare va att jag skulle få möjlighet att prova på golf. En sport som aldrig tidigare intresserat mig men man ändrar väl intressen med åldern tänker jag . Och jag gillar ju att föst prova på och sedan anse vad jag tycker . Så jag och Mathilda har fått våran första lektion i golf och jag kan nöjd konstatera att jag fick iväg bollen flertal ggr och som längst ca 135 meter. På torsdag ska vi mot Örebro och ev få lektion nr 2 av våran privata lärare som är proffs på just detta med golf och tålamod för att hantera mig. 

Men just i dag ligger jag lugnt i soffan på altanen och bara varvar ner . Är helt underbart att kunna ta den tiden för chill även om jag lätt blir rastlös 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar